خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/01/20 - 13:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
در حاشیه اجلاس IPU صورت گرفت؛

تأکید هیأت پارلمانی ایران و کامبوج بر گسترش روابط بین پارلمانی

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدجواد جمالی نوبندگانی در حاشیه نشست اتحادیه بین المجالس که در شهر دوحه قطر در حال برگزاری است، با تعدادی از نمایندگان مجلس کشور کامبوج دیدار و بر تقویت همکاری‌های مشترک پارلمانی تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت اعزامی به قطر؛ هیأت پارمانی ایران در قطر در این نشست که با حضور محمدجواد جمالی نوبندگانی مصطفی کواکبیان، سید مهدی فرشادان و محمدمهدی زاهدی برگزار شد، اهمیت روابط دوجانبه بخصوص روابط پارلمانی بین ایران و کامبوج مورد تاکید قرار گرفت و سیاست های فعال و حمایت گرایانه کامبوج در مجامع پارلمانی بخصوص مجمع مجالس آسیایی (APA) مورد تقدیر قرار گرفت.



جمالی نوبندگانی با اشاره به گذشته پرفراز و نشیب کامبوج در تاریخ معاصر، اقدام خمرهای سرخ در نسل کشی مردم کامبوج را تقبیح و بر اهمیت امنیت و ثبات در این کشور پادشاهی تاکید کرد.











دیدار نمایندگان ایران و کامبوج در اجلاس قطر


 



وی همچنین با اشاره به نقش موثر جمهوری اسلامی ایران در منطقه غرب آسیا، سیاست تهران را توسعه در روابط همه جانبه با جنوب شرق آسیا بخصوص کشور کامبوج و اعضای سازمان آ.س.آن توصیف کرد.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود سیاست های افراط گرایانه دولت آمریکا را محکوم کرده و اظهار داشت: اگرچه این سیاست ها و تحریم ها، هوشمندانه طراحی شده، اما مسئله ای جدید برای جمهوری اسلامی ایران نیست و کشور با اتحاد مثال زدنی خود این مسیر سخت را خواهد پیمود و به نقش آفرینی مثبت و ثبات زای خود در منطقه ادامه خواهد داد.



 











دیدار نمایندگان ایران و کامبوج


 



در ادامه این دیدار چمیت کیم یت معاون کمیسیون سیاست خارجی و همکاری های بین المللی سنای کامبوج نیز ضمن ابراز خرسندی از دیدار با هیات ایرانی ابزار داشته که حکومت جدید در این کشور پس از خمرهای سرخ تحت تاثیر جریان های انقلابی در ایران بودند و در کشور ایران و کامبوج از یک رویکرد فکری که همانا مقابله تمام عیار با امپریالیسم جهانی بود، برخوردار بودند.



وی ضمن اشاره به استانداردهای دوگانه دولت ترامپ در قبال کشورهای مستقلی چون ایران و کامبوج تاکید کرد: حمایت تهران و پنوم په از یکدیگر می تواند مسیر دشواری که کاج سفید برای آنها ایجاد کرده است را هموار سازد.



در پایان این دیدار دو طرف موافقت کردند تا مواضع همسویی در اجلاسیه 141 اتحادیه بین المجالس و همچنین نشست های مجمع مجالس آسیایی اتخاذ نمایند و از دیدگاه های یکدیگر نیز حمایت لازم را به عمل آورند./



پایان پیام

  • کد خبر : 277558
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار